Monday, April 18, 2005

How do you eat? パンの穴。

 

panne

 How do you eat your bread? Do you take out its outshell? You don't care whatever it is?
Here is an example how Manu eats a piece of bread. He eats inside first, the SOFT part... and Bambina cleans up rest of the bread.
 Italians( at least our family in Italy ) always enjoy the last part of SOUP or SAUCE with breads.
"PUCCIARE" is the verb in Italian, yeah, if you want to enjoy meals like Italians, do it!
本当につまんないことなんですが、パンをどうやって食べます?例えば食パンだったら、ミミの部分を取って食べたりとか…。
今日はミネストローネとパンで夕食を済ませたのですが、気づいたらパンの白い部分が無いんです!!!
そう、Manuがパンの内側だけ食べちゃったんです。ま、実はいつものことなのでいいんですが…。でも今日はおいしいパンで、私もスープの残りをパンですくって食べようと(イタリア流ソースorスープの食べ方なんですが…)楽しみにしていたのに!手に取ったパンは見事に外側だけ。ま、それでもおいしかったけどね。
 イタリアでは(少なくともうちのイタリアンファミリーは)スープもパスタのソースも最後にパンできれいにすくって、まるでお皿を洗ったかのようにきれいに食べちゃいます。イタリア語で”プッチャーレ”、もしプッチャーレしたいときは”ボッリョ プッチャーレ!”
でも、このフレーズはインフォーマルなので、高級レストランでは禁句よ。

No comments: