Tuesday, May 03, 2005

ドバイ便り。A Report from Dubai.

PICT0070
Holly Mecca in a hotel room. メッカの方向はこちらです。


We had an appointment with an event coordinator of Ritz-Carton Hotel. We were thinking about having a wedding reception in Dubai and Ritz-Carton was one of our options. The coordinator showed us many pictures how it could be and also showed us garden terrace as well. Yes, Ritz-Carton is the top class hotel and we were impressed by their interior designs and services. However, the hotel is surrounded by too much building constructions. We would prefer not to be in middle of constructions.

3日はリッツカールトンでイベントコーディネーターとのミーティングに行ってきました。私たちの結婚披露宴をドバイでしようかと考えていたので、実際に担当者と会うアポイントを取っていました。さすがにトップクラスのホテル、インテリアもサービスも完璧です。担当者がこれまでの結婚式の写真をたくさん見せてくれました。また、ガーデンテラスなども実際に見せてもらいました。写真を見る限り、まるで映画のワンシーンのような結婚式になるようです。でも、でも、でも〜!ホテルの向こうには人工島建設、しかも入り口の向こうは建設ラッシュで高層ビルが立ち並ぶ…。外に出ると工事の音がすごい…。こんな中でも挙式したカップルがいるのね…。11月までには完成するでしょう…ということでしたが、マヌもBambinaも外の環境に不満です。ということでドバイでの披露宴オプションは白紙です。

ーTips for Trip 旅いんふぉー
GOLD/SPICE SOUK:
SOUK means MARKET. You can find many Gold shops and Spice shops in this area. Open from 16:00.
金とスパイスが集結する市場。午後4時以降しかオープンしませんのであしからず。

No comments: