Sunday, May 01, 2005

ドバイの夜。Dubai Night.

PICT0031
A night view from SOUK MADINAT JUMEIRAH. ジュメイラエリアの夜景。


The first day in Dubai was nice. We spent almost half of the day in a big shopping mall then we went to this cozy restaurant PISCES. SOUK MADINAT JUMEIRAH carries more than 100 shops and restaurants and PISCES is the one of them.
We were wearing just jeans and T-shirts, so when we arrived the restaurants, we felt a bit silly... because it was a classy nice restaurant and pretty much everyone dressed up nicely. However, their food was nice and service was good, too. We realized that our night life in Dubai will be very spoiled... good food and drinks... so easy to get them in Dubai.
半日を巨大ショッピングセンターで過ごした後はジュメイラビーチへ移動。2004年に完成した、Medinat Jumeirahにあるレストラン、PISCESでディナーをとることにした。予約の電話を入れると、シークレットコードをメモするように言われる。おそらく入り口でお客のチェックをするためだろう。レストランの中へ通され周囲を見渡すと、ドレスアップした人ばかりだった…。ジーンズとTシャツの私たちでも通してくれたのでホッしたが…。食事はなかなかおいしかった。サービスもなかなか良く、贅沢な時間を過ごせる場所かな。お勘定?シャンペン3グラス、ワイン1本、メインディッシュ3皿、デザート3皿で1200Dhs。日本円で多分4万円ちょいくらいかな…。初日から贅沢し過ぎね。気づいたこと…ドバイではおいしい食べ物があふれていて、サービスも行き届いているの。きっとこの休みで太るな…。

ーTips for trip. 旅いんふぉー

DEIRA CITY CENTER:

You can spend easily your day in this shopping mall. They also have a cinema complex, Carrefour, IKEA in the complex. (Al-Garhoud Rd.)ドバイクリークの側にある巨大ショッピングセンター。他にホテル、映画館、カルフール、IKEAも入っている。

SOUK MADINAT JUMEIRAH:

Hotel, Beach, Shops, Restaurants,,,you can spend romantic time in the spot.(Al-Sufouh Rd)ジュメイラビーチに2004年完成した。市場をイメージして作られたこの一帯にはホテル、レストラン、カフェ、バー、ショップなどいろいろ入っている。夜はなかなかロマンチックかな。

No comments: